Købsvilkår

1. GENERELT
Disse Handelsbetingelser (”Handelsbetingelserne”) gælder når du som privatperson handler på www.bubbleroom.dk og dertil relaterede websider (”Webstedet”). Når du handler på Webstedet indgås en aftale mellem dig og New Bubbleroom Sweden AB, cvr. nr. 556699-9214, med adresse Box 922, S-501 10, Borås.

2. BESTILLING OG AFTALE
Du accepterer disse Handelsbetingelser i forbindelse med, at du afgiver din bestilling på Webstedet eller i visse tilfælde pr. telefon eller mail gennem vores kundeservice. For at kunne gennemføre et køb, skal den totale bestillingssum være mindst 70 kr. Du skal også være over 16 år og have ret til at indgå aftale i henhold til gældende lov, f.eks. ikke være under værgemål.

Når du har afsluttet dit køb, sender vi automatisk en bekræftelse på, at vi har modtaget din bestilling. En bindende aftale indgås dog først, når vi sender en leveringsbekræftelse til den e-mailadresse, som du oplyste i forbindelse med købet.

Vi kan være nødsaget til at afvise en bestilling, hvis du har angivet forkerte oplysninger til os i kassen, hvis vi har mistanke om forsøg på bedrageri, eller hvis bestillingen ikke kan gennemføres, fordi det bestilte produkt er udgået på vores lager. I sådanne tilfælde vil vi give dig besked hurtigst muligt.

3. PERSONLIGE OPLYSNINGER
Bubbleroom er ansvarlig for personlige oplysninger og ansvarlig for behandlingen af dine personlige oplysninger, når du besøger Webstedet og gennemfører et køb hos os. Du kan finde alle oplysninger om, hvordan Bubbleroom håndterer dine personlige oplysninger, dine rettigheder og hvordan du kan udøve dem i vores Integritetspolicy.

4. PRISER OG PRODUKTINFORMATION
Prisen for varer på Webstedet er angivet inklusive moms. Bubbleroom anvender afrunding til hele kroner i forbindelse med betaling. Priserne inkluderer ikke betalings- og fragtafgifter. Gebyr til fragt og betaling lægges altså til separat, hvis intet andet er tydeligt angivet på Webstedet.

Vi stræber altid efter at få vist vores produkter på en så korrekt måde som muligt. Det inkluderer eksempelvis farvegengivelse eller mål. Al billedinformation skal ses som illustrationer, og vi kan ikke garantere, at de gengiver produkternes præcise udseende. Farvegengivelsen kan variere afhængig af din enhed eller skærm. Målene, der vises på tøjet hos Bubbleroom, er ca.-mål og giver dig retningslinjer om, hvilken størrelse, der passer bedst til dig.

Hvis der er fejl i prisen eller informationerne om et produkt, der angives på Webstedet, og du har indset det eller burde have indset det, vil prisen eller informationerne ikke gælde for købet. I sådanne tilfælde vil vi kontakte dig hurtigst muligt.

5. BETALING

Du kan betale for dit køb hos Bubbleroom i henhold til nedenstående betalingsmetode.

Kortbetaling
Bubbleroom bruger en betalingsformidling leveret af Avarda. Avarda er ansvarlig for fuld sikkerhed, når du bruger deres betalingstjeneste. Under købet krypteres informationerne, så ingen uautoriseret person kan få adgang til dem. Du kan betale med Visa og Mastercard. Bubbleroom opkræver ikke noget ekstra gebyr, når du bruger denne betalingsform. Ved betaling med kreditkort gælder vores prisgaranti for leverancer i Danmark. En kontrol gennemføres, så kortoplysningerne stemmer samt at der er dækning for købet.
Når du betaler med kreditkort, trækkes pengene straks, når du har gennemført din ordre. Ved køb hos Bubbleroom accepterer du, at du gerne vil bruge den samme betalingsmetode til eventuelle efterfølgende gebyrer relateret til det samme køb. Disse gebyrer er begrænset til omkostninger, der er i forbindelse med returnering eller andre omkostninger I forbindelse med en ombytning i henhold til vores aktuelle prisliste. Hvis du afventer en refusion, kan det tage 2-5 arbejdsdage, før en tilbagebetaling foretages til dit betalingskort, efter at sagen er afsluttet hos Bubbleroom. Dette er for at gøre det muligt for alle parter, herunder banken, at gennemføre transaktionen.

Paypal
Når du vælger betalingsmetode Paypal ved kassen, sker betalingen direkte via Paypal. Når den indkommende betaling er modtaget af Bubbleroom, sendes leveringen til dig. Bubbleroom opkræver ikke noget ekstra gebyr, når du bruger denne betalingsform. Vi gør opmærksom på at du ikke er dækket af indsigelsesordningen ved denne betalingsform.

6. RABATTER OG TILBUD
For at kunne udnytte en rabatkode kræves det, at du logger ind på din konto hos Bubbleroom. Bemærk, at rabatkoderne skal angives nøjagtigt, som de vises. Prisen justeres i henhold til den rabat, som er knyttet til den specifikke rabatkode. Gyldighedsperiode samt vilkår angives i forbindelse med rabatkoden. Rabatten gælder ved et enkelt køb og kan ikke overføres til bytning eller fremtidige bestillinger. Det gælder også for midlertidige tilbud, hvor prisen kun gælder i en bestemt periode eller dag. Hvis rabatten ikke fratrækkes korrekt i forbindelse med dit køb, bedes du kontakte os, inden du afslutter din bestilling. Det er ikke muligt at kombinere forskellige rabatkoder med hinanden eller i forbindelse med brug af gavekort.

7. LEVERING
Din bestilling leveres til dig med det leveringsalternativ, du vælger i kassen. Du betaler et gebyr afhængig af, hvilket leveringsalternativ du vælger. Du kan finde oplysninger om dine alternativer på Webstedet og i kassen. Du kan altid finde opdaterede oplysninger om de leveringsalternativer, vi tilbyder her.

Leveringstid
Den forventede leveringstid angives på Webstedet og i leveringsbekræftelsen og kan variere, afhængig af hvilket leveringsalternativ du vælger, men vi leverer normalt inden for 2-5 hverdage. Vi stræber altid efter at levere din bestilling inden for de anslåede antal hverdage for levering, der angives på Webstedet og i din leveringsbekræftelse. Bemærk, at tiden for levering kan variere, afhængig af hvor du bor, og hvilket leveringsalternativ du vælger, samt hvilken tidspunkt i sæsonen du afgiver din bestilling.

Leveringsmetode
Når din ordre afsendes fra vores lager, får du en leveringsbekræftelse med komplette oplysninger, hvor du kan følge din bestilling. Afhængig af pakkens størrelse sendes den enten som et brev eller en pakke. Et brev uddeles om muligt først til din postkasse, ellers til nærmeste udleveringssted. Pakker sendes direkte til udleveringssted, hvor de ligger i 14 dage. Du modtager altid en mail, advis eller sms med besked om din bestilling. I forbindelse med de fragtmetoder, hvor der kræves id, bedes du fremvise gyldig legitimation ved afhentning af pakken. Bemærk, at der kan forekomme nogle afvigelser, afhængig af hvor du bor. Du kan finde flere oplysninger om, hvad der gælder omkring vores leveringsalternativer her.

Uafhentet pakke
Hvis du ikke har hentet din pakke inden for de angivne dage hvor pakken ligger på udleveringsstedet, vil vi debitere et gebyr. Gebyret dækker de omkostninger, der er opstået i forbindelse med dit køb p.t. 50 kr. Hvis du ønsker at benytte din fortrydelsesret, bedes du først meddele os det, da en uafhentet pakke ikke betragtes som benyttelse af fortrydelsesretten. Læs venligst mere under afsnit 8 (Fortrydelsesret).

8. FORTRYDELSESRET

Benyttelse af fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb inden for 30 dage fra den dag, du – eller en person i dit sted – modtager din bestilling. Den nemmeste måde at benytte din fortrydelsesret er at udfylde den returformular, der følger med i din pakke og returnere produkterne til os. Hvis du vælger ikke at benytte vores returformular, er det tilstrækkeligt, at du informerer os om din beslutning om at fortryde din bestilling, inden fortrydelsesperioden er gået ved at meddele det til os på kundeservice@bubbleroom.com, hvis du vil benytte fortrydelsesretten. For at få en smidig håndtering bør du oplyse dit navn, din adresse samt kundenummer. Du kan også benytte E-mærkets standardblanket. Download E-mærkets standardblanket her. Vores returadresse er Bubbleroom, Elektronikhöjden, S-175 17 Järfälla. Du skal sende produkterne tilbage til os inden for 30 dage fra den dato, hvor du informerede os om, at du ønskede at fortryde dit køb.

Du har ikke ret til at fortryde produkter, som af sundhedsmæssige eller hygiejniske årsager ikke er egnet til at returnere, hvis du har brudt produktets forsegling. I de tilfælde, hvor fortrydelses ikke gælder, vil vi informere dig om det i forbindelse med produkterne.

Fradrag ved værdiforringelse
Nå du benytter fortrydelsesretten, har du ret til at åbne pakken og undersøge produkterne i den udstrækning, der kræves for at bedømme produkternes karakter, egenskaber og funktion. Du har ret til at fortryde dit køb med fuld tilbagebetaling i disse tilfælde, hvis du meddeler det til os inden for 14 dage fra den dag, hvor du modtog bestillingen. Hvis du håndterer produkterne i større udstrækning, end hvad der kræves for at fastslå deres karakter, egenskaber og funktion, har vi ret til at opkræve et fradrag for værdiforringelse. Det betyder, at vi har ret til at fratrække et beløb, som produktets værdi er forringet med, hvis du har brugt produktet mere end nødvendigt for at fastslå dets karakter, egenskaber og funktion. Sådan et fradrag beregnes i henhold til produktets værdi ved returnering sammenlignet med den oprindelige værdi ved købet.

Tilbagebetaling
Når du benytter din fortrydelsesret, tilbagebetaler vi beløbet til dig, inklusive omkostningerne for vores standardleveringsalternativ, uden urimelig forsinkelse og senest 14 dage efter, at vi blev informeret om din beslutning om at fortryde din bestilling. Vi har dog ret til at vente med tilbagebetalingen, til vi har modtaget varerne, eller du har dokumenteret, at du har sendt varerne tilbage. Vi benytter samme betalingsmåde, som du brugte ved din bestilling, når vi tilbagebetaler beløbet. Det medfører ikke nogen ekstra omkostninger for dig. Ved benyttelse af fortrydelsesretten står du som kunde for betaling af returfragt. Hvis du benytter retursedlen, der følger med din pakke, er returomkostningerne p.t. 49 kr. Summen trækkes automatisk fra varens værdi, når vi betaler beløbet tilbage. Hvis du bestiller mere end én vare, og ikke returnerer alle varer, tilbagebetaler vi ikke fragtomkostningerne, da prisen er den samme, uanset antallet af bestilte varer.

9. BYTNING
Du kan bytte uden omkostninger til en anden størrelse inden for fortrydelsesfristen på 14 dage ved at angive, at du ønsker en anden størrelse på din returseddel eller ved at kontakte vores kundeservice. Hvis du vil benytte din bytteret, bedes du sende varen/varerne tilbage i oprindelig stand. Hvis du har brugt produkterne mere end nødvendigt for at fastslå deres karakter, egenskaber og funktion, har vi i stedet ret til at opkræve et fradrag, der svarer til værdiforringelsen.

Tilbagebetaling
Sker så snart returvarerne er modtaget – dog senes inden for 14 dage. Tilbagebetalingen sker på samme måde, som da bestillingen blev afgivet. Hvis du har betalt med kort eller PayPal, kan det tage 2-5 bankdage, inden tilbagebetalingen sker, efter sagen er færdigbehandlet hos Bubbleroom. Det skyldes, at alle parter inklusive banken skal kunne udføre transaktionen.

10. Fair Use Policy
Vores Fair Use Policy er oprettet af miljøhensyn og for, at vi skal kunne fortsætte med at tilbyde konkurrencedygtige priser og service til vores kunder. Da et meget lille antal kunder bestiller og returnerer bemærkelsesværdigt store mængder varer, har vi oprettet en policy, hvor vi forbeholder os retten til at nægte disse kunder retten til at indgå yderligere aftaler med os. Vi kan derfor få brug for at lukke din konto og/eller begrænse dine betalingsmetoder hos os, hvis vi bliver opmærksomme på en systematisk afvigende købeadfærd: f.eks. ved køb og returnering af større mængder varer, hvor der er grund til at formode, at bestillingen ikke er afgivet med en ægte intension om at gennemføre købet, eller hvis der er mistanke om misbrug i forbindelse med returnering. Som i andre tilfælde gælder det, at en bindende aftale først indgås, når vi sender en leveringsbekræftelse til den e-mailadresse, som du oplyste i forbindelse med købet. Policyen hindrer dig kun i at indgå en ny aftale med os, og påvirker ikke dine rettigheder i forbindelse med allerede bindende køb.

Vi registrerer afvigende købeadfærd ved at undersøge de fleste objektive faktorer f.eks. købefrekvens, ordreværdi og historik for returnering. Vores personale foretager den endelige bedømmelse af, hvorvidt fremtidige bestillinger skal accepteres eller afvises. Hvis du er blevet udelukket, får du information i kassen ved næste bestilling, og udelukkelsen gælder to år fra dit seneste køb. Hvis du er blevet udelukket og mener, at vi har begået en fejl, bedes du kontakte os på kundeservice@bubbleroom.com eller 70287833, så vi kan gennemgå din situation i fællesskab. Se flere oplysninger om, hvordan Bubbleroom behandler dine personlige oplysninger i vores Integritetspolicy.

11. REKLAMATION
Hvis der er en fejl på dit produkt, har du ret til at reklamere i tre år, efter du har modtaget produktet. Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, der er beskadiget eller fejlbehæftet, bedes du kontakte os, så snart du opdager fejlen. Meddelelser, der sendes inden for to måneder, efter du har opdaget fejlen, betragtes altid som værende indleveret rettidigt.

For at kunne reklamere anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice på kundeservice@bubbleroom.com eller 70287833. Vores returadresse er Bubbleroom, Elektronikhöjden, S-175 17 Järfälla.

Når vi har modtaget det produkt, du har reklameret over, og det er konstateret, at reklamationen er gyldig, vil vi kompensere dig i henhold til gældende lov. Det betyder, at fejlen bliver udbedret, eller vi bytter det fejlbehæftede produkt med et nyt. Hvis ingen af disse alternativer er mulige, har du i stedet ret til at kræve et prisnedslag, der modsvarer fejlen eller hæve købet i overensstemmelse med gældende lov. Du har også ret til kompensation for din skade i overensstemmelse med gældende lov. Bemærk at vi har ret til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at produktet ikke er fejlbehæftet i henhold til gældende lov. Ved godkendt reklamation står Bubbleroom for omkostningerne i forbindelse med returnering.
Ved tilbagebetaling sker det på samme måde, som da bestillingen blev afgivet. Hvis du har betalt med kort eller PayPal, kan det tage 2-5 bankdage, inden tilbagebetalingen sker, efter sagen er færdigbehandlet hos Bubbleroom. Det skyldes, at alle parter inklusive banken skal kunne udføre transaktionen.

12. TVISTER
Bubbleroom stræber altid efter den størst mulige kundetilfredshed. Hvis vi ikke kan nå til en aftale, hvor du føler dig tilfreds, har du mulighed for at føre sagen videre til Nævnenes Hus . Vi følger altid deres anbefalinger. Du kan finde direkte til Nævnenes Hus via https://naevneneshus.dk. Deres adresse er Toldboden 2. 8800 Viborg Du kan også benytte EU-kommissionens online-klageportal, som du finder her: https://ec.europa.eu/consumers/odr

13. OM DISSE HANDELSBETINGELSER
Disse Handelsbetingelser skal tolkes og tilpasses i henhold til dansk lov. Vi har ret til at ændre disse Handelsbetingelser, men de Handelsbetingelser, du godkendte ved dit køb, gælder altid for det køb. Alle ændringer vil fremgå af den senest offentliggjorte version af Handelsbetingelserne på Webstedet. Ændringerne træder i kraft fra det tidspunkt, du har accepteret Handelsbetingelserne, det vil sige i forbindelse med, at du gennemfører et nyt køb på Webstedet.

14. INFORMATIONER OM VIRKSOMHEDEN
Informationer om virksomheden New Bubbleroom Sweden AB, Box 922, S-501 10 Borås
Besøgsadresse Risängsgatan 4-6, S-504 68 Borås
Returadresse Bubbleroom, Elektronikhöjden, S-175 17 Järfälla
Tlf. kundeservice 70277833
Org.nr 556699-9214

Bubbleroom er medlem af E-mærkets

Dato for betingelser 05.12.2019
Senest opdateret 13.10.2021

KUNDESERVICE

kundeservice@bubbleroom.com
70277833

Hverdage 08.00-18.00